Ajanta Caves
A hetvegen az 500-600 km-re levo kb 1000-2000 eves barlangokhoz mentunk kirandulni. Ket ilyen barlangrenszer van Bombay kornyeken: Ajanta caves es Ellora caves.
A helyi infrastruktura olyan jo, hogy az ut megtetelehez kb 12 orara volt szukseg. Itt mindenki olyan szorgalmas hogy meg a fekvorendor is all! Olyan katyuk vannak hogy volt mikor lassitassal egyutt 20 cm-re elemelkedtunk az ulestol! A buszunk is ugy siklott a katyuk kozott mint egy kigyo. Egy WRC-vel meg elment volna, de egy 20 meteres busszal mar nem volt akkora elmeny.
A sofor hegyrol lefele, a szerpentinen(!) ugy elozott hogy nem nyomta a gazt!!! Sporoljunk egy deci uzemanyagot! De a sik terepes elozesei is elmeny szamba mentek! Tobbszor volt olyan hogy epp berantotta meg a vezetofulket, csak azt felejtette el, hogy mogotte meg ott van egy egesz busz. Szegeny Boti mogotte 2 sorral be is volt szarva. (erthetoen)
Ut kozben legalabb volt ido megcsodalni a Dekkan fennsikot. (1,2,3) Tengerszint feletti magassaga 600-900 meter. 60-65 millio eves vulkanikus bazalttufa boritja, amit ido kozben alapsan letisztitott az erozio.
A szavannara hasonlitott, csak zoldben, bar meg nam lattam szavannat. A net szerint az itteni eghajlat trópusi monszun, ugy latszik igy hivjak a zold szavannat. Ritkan "majomkenyerfakra hasonlito fak" elszorva a zold fuben. A foldeket nem nagyon muveltek, nehol bivalyokat legeltettek, csak az oroszlan meg az elefant hianyzott.
Az i.sz. 600-1000 koruli Mekk Elek fantasztikus otlete alapjan "epitettek" az Ellora baralngoknal talalhato Kailasa templomot, a vilag legnagyobb monolitikus epitmenyet! Elek baratunk azt talalta ki hogy ne teglat rakosgassanak, hanem inkabb faragjak ki az egeszet a hegybol!!! Ez fantasztikus otlet, es az is biztos hogy ez csak Indiaban valosulhatott meg! Az otletet Rashtrakuta kiralynak (aka I. Krishna) sikerult eladnia a nepnek, nem kis marketinges lehetett a srac! Kb 30*50*30 meteres templomot sikerult kifaragni a hegybol...
Az Ajanta barlangokrol annyit erdemes tudni, hogy nagyjabol 2000 evesek, es sokaig elfeledettek voltak, mig egy angol vadasz rajuk nem talalt az 1800as evek elejen. Ennek megfeleloen eldugott helyen van, es kornyezetvedelmi okokbol (muhaha) csak egy masik, euro 1-es(!) buszra atszallva lehet oda jutni.
A helyi infrastruktura olyan jo, hogy az ut megtetelehez kb 12 orara volt szukseg. Itt mindenki olyan szorgalmas hogy meg a fekvorendor is all! Olyan katyuk vannak hogy volt mikor lassitassal egyutt 20 cm-re elemelkedtunk az ulestol! A buszunk is ugy siklott a katyuk kozott mint egy kigyo. Egy WRC-vel meg elment volna, de egy 20 meteres busszal mar nem volt akkora elmeny.
A sofor hegyrol lefele, a szerpentinen(!) ugy elozott hogy nem nyomta a gazt!!! Sporoljunk egy deci uzemanyagot! De a sik terepes elozesei is elmeny szamba mentek! Tobbszor volt olyan hogy epp berantotta meg a vezetofulket, csak azt felejtette el, hogy mogotte meg ott van egy egesz busz. Szegeny Boti mogotte 2 sorral be is volt szarva. (erthetoen)
Ut kozben legalabb volt ido megcsodalni a Dekkan fennsikot. (1,2,3) Tengerszint feletti magassaga 600-900 meter. 60-65 millio eves vulkanikus bazalttufa boritja, amit ido kozben alapsan letisztitott az erozio.
A szavannara hasonlitott, csak zoldben, bar meg nam lattam szavannat. A net szerint az itteni eghajlat trópusi monszun, ugy latszik igy hivjak a zold szavannat. Ritkan "majomkenyerfakra hasonlito fak" elszorva a zold fuben. A foldeket nem nagyon muveltek, nehol bivalyokat legeltettek, csak az oroszlan meg az elefant hianyzott.
Az i.sz. 600-1000 koruli Mekk Elek fantasztikus otlete alapjan "epitettek" az Ellora baralngoknal talalhato Kailasa templomot, a vilag legnagyobb monolitikus epitmenyet! Elek baratunk azt talalta ki hogy ne teglat rakosgassanak, hanem inkabb faragjak ki az egeszet a hegybol!!! Ez fantasztikus otlet, es az is biztos hogy ez csak Indiaban valosulhatott meg! Az otletet Rashtrakuta kiralynak (aka I. Krishna) sikerult eladnia a nepnek, nem kis marketinges lehetett a srac! Kb 30*50*30 meteres templomot sikerult kifaragni a hegybol...
Az Ajanta barlangokrol annyit erdemes tudni, hogy nagyjabol 2000 evesek, es sokaig elfeledettek voltak, mig egy angol vadasz rajuk nem talalt az 1800as evek elejen. Ennek megfeleloen eldugott helyen van, es kornyezetvedelmi okokbol (muhaha) csak egy masik, euro 1-es(!) buszra atszallva lehet oda jutni.
Mar az atszallo helyszinen megrohantak az arusok a buszunkat, a kis boltjukbol kiszaladva udvozoltek, bemutatkoztak, "ajándekokat" adtak es termeszetesen propagálták saját bodegájukat. De a vásárlás még nagyon ráér, elég ha visszafelé veszünk náluk valamit. Ekkor még mindenki ellenállt, nagyon gyenge probálkozásnak tűnt, de mint később kiderült, mégis bejött.
A barlangok egy folyókanyarulatban vannak egy sziklafal oldalába vájva. Itt nem volt olyan mint az Ellora barlangoknál hogy teljesen lebontották volna a hegyet a teplom körül, 0 környékén még "csak" oldalról estek neki a sziklafalnak. De már akkor is jól iranyítható lehetett az india nép, mert elég szép tereket sikerült kivájni.
Már a fenti buszmegállohoz visszafelé menet is mindenkit megrohantak az árusok es kinálták a szebbnél szebb dolgaikat. Az árképzésükrol annyit, hogy gyakran tizszeres árral kezdenek es még igy is boven lehet hasznuk. X be is vásárolt rendesen. Mire a parkolóba ért, már 3 indus kovette az akciós soha vissza nem tero ajánlataival. A buszon már csak egymáson röhögtunk, hogy ki milyen balek volt vagy épp milyen jo uzletet csinalt.
Nehány a sokszor ismetelt dumákból:
- "where are you from?"
Nehány a sokszor ismetelt dumákból:
- "where are you from?"
- "which country?"
- "hi! my name is John, there's my shop"
- "give me your last price!"
- "you're my first customer today"
- "you will miss this great opportunity"
- "just tell me what you want, and i will make a package with the best price!"
Hogy "rovidre" zárjam, hazauton az utazási társaságunk másik busza hátulrol belerohant egy "King of the Road"-ba, ezert hat indussal bovult banda. Ez nem javitott se a helykinalaton, se az amugy se 100%-os biztonsagerzetemen. De azert sikerult elaludni a kozlekedofolyosoban. Szerencsere tulitty elorelato szobatarsammal egyutt, en is hoztam pokrocot igy viszonylag kenyelmesen aludtam, kozben felkeszulve arra is hogy nem jon be a sofor minden szamitasa.
Frappans átkotessel, "elorelato szobatarsam bátortalan hugát" es másokat is kommentezesre biztatok! Gyenge kezdes után eros visszaeses van a kommentek számában. Hajrá, hajrá!
5 Comments:
Szia Marci !
Ez egy rövid "levél" lett, de így még jobban várjuk az igazit.
Az elmúlt héten nagyon jó idő volt. Hétfőn Mamával vitorláztunk.Csütörtökön és pénteken éves értekezletünk volt itt Siófokon. Péntek reggel a meterologia előtt usztunk(akik számítanak a cégnél azok voltak ott.Ezt a közvetlen fönököm mondta, még a nagy fönök és egy kollégámmal voltunk) , még 20-21C lehetett a víz.Most nagyon hideg van 10-12 C, és állandóan esik az eső. Tele van vízzel a Balaton, már egyszer a Siót is megengedték.
Eszter jól van Pesten, a hétvégén itthon volt.
Hogy van a térded ?
Októberi kirándulásra Gyuri lefoglalta a szállás Amandának és Neked is Salgotarján mellett az erdőben( csütörtök délutántól vasárnapig )
Sokszor puszilunk : Mama,Julika ,Papa
szeljegyzetek Marci remek beszamolojahoz
utazasi iroda
megerdemel egy kulon bekezdest. eloljaronak csak annyit hogy a vilagnak VAN olyan resze ahol egy szervezett ut olyan amilyennek lennie kell: pontos es reszletes program, segitokesz soforok stb. meg a tura elotti het csutortoken kuldtem egy levelet arra a cimre amin a channel 6 nevu helyi magazinban (az itteni pesti est, csak egy honapra ervenyes) hidettek, hogy ennyien vagyunk, ekkor mennenk, lehet-e foglalni es kerunk reszletes programot. semmi valasz, ugyhogy hetfon rafekudtem a csigalassusagu netre es kideritettem tovabbi harom emailcimet amin talan el lehetne erni oket. ebbol egyik cimzett ismeretlen, a masikon betelt postafiok, a harmadikrol szerdan jott egy valasz hogy hivjam fel (az explicit kerdeseimre tovabbra sem valaszoltak). nagy nehezen sikerult az oreggel telefonon lezsirozni a dolgot, es emailben konfirmalta a kerest. egyszeru dolgokra (peldaul hogy jojjenek ertunk a training centerbe keptelen volt - arra hivatkozott hogy az o utvonala masfele visz es o arra nem mehet - kesobb kiderult hogy pont azon az uton mentunk ki a varosbol, minket felvenni (es ebbol esszeruen kovetkezik: letenni) egy 2 km-es kitero lett volna. nembaj.
rosenberger a la india
az egyik megallohelyen - az itteni rosenberger, csak az autopalya helyett leontott aszfalt, parkolo helyett sartenger, gusztusos osztrak elesegek helyett masodlagos frissessegu helyi falatok, marvany mosdokagylok es fajanszok helyett allos-pottyantos vece (termeszetesen papir nelkul, de ez mar nem esemeny), kedves plussallatok helyett itt az egyetlen "fogyaszthato" dolog a zacskos csipsz, a banan es az uveges udito - sikerult fellelni egy italboltot (a szo megint tulzas mert egy raccsal levedett boderol van szo) es vettunk SORT (a korabbi commentek tanulsaga alapjan jobb az ilyet specifikalni: folyekony kenyeret), es akkor jo volt.
hotel shirdiben
az epulet teteje - ahogy minden epulete indiaban - nem volt keszen. az elso ket emeletig meg oke (majd tessek megnezni a kepeken, milyen elegans megoldassal lehet a szobakat bezarni), a harmadikon meg festetlenek a falak es ajtok sincsenek, a negyediken meg a falak sincsenek keszen, es a tetore felerve latszik hogy a teton is van meg mit befejezni. hasonlo hotelekbol tobbet is lattunk a mienk toszomszedsagaban, es volt meg egy epulofelben levo aquapark (azaz 3 csuszda, gyonyoru vasbeton lepcsohazakkal) es egy felkesz rally-palya, a masik oldalon meg egy mocsar - bar lehet hogy ott is volt hotel csak elsullyedt (es talan le is egett elotte) mint azt a gyalog galopp-ban a herceg apukaja varanak eseteben.
"homeward bound"
a hazafele utat az a masfel-ket oras kenyszerpiheno szakitotta felbe amikor felvettuk egy masik, balesetes busz utasait hogy azokat visszavigyuk hyderabad-ba. ezert persze (nomeg amugy is csuszasban voltunk) kestunk jocskan - de persze idoben ertesitettuk sumitat. szegeny a kommunikacios zavarban azt hitte hogy a mi buszunk szenvedett balesetet, es ertesitett mindenkit az stc-ben es felarbocon volt a magyar zaszlo es elokeszitettek a feketet - de aztan lett rendesen terero es fel tudtuk hivni (mert mondanom sem kell a susnyas kozepen a baleset helyszinen terero nuku), es kiderult hogy mind elunk, ugyhogy meg merges sem volt. mar a varos hataraban jartunk amikor megprobaltuk leboltolni a soforrel hogy ha mar ennyit kestunk (es foleg nem a mi hiabnkbol) akkor tegyen minket ki az stc-nel (ami, amint azt korabban megjegyeztem 2 km kitero lenne). de ELLENALLT. aztan 30 perc szervezkedes es telefonalgatas utan - amikor a szervezo fonok velem akart mindenaron beszelni hogy a szerzodes meg a tura az ugy van hogy minket csak ott tesznek ki ahol felvettek- 40 perc buszozasnyira otthonrol - en meg mondtam a fonoknek hogy 'nem ugy van az, mert masok balesete miatt kesunk stb, es hogy minden ismerosomnek es az osszes satyam alkalmazottnak meguzenem hogy veluk soha, semmilyen korulmenyek kozott ne utazzon'. valami hathatott ra (kozben sumitaval is targyalt, es neki azt hazudta hogy nem is volt baleset, de lehet hogy erezte a szavaim elet), mert vegul hazavittek minket.
igy jartunk.
xxx
kati
Igen, minden igy tortent! :)
...má csak azé ugye, hogy jol nojjon meg a kommentszam! :)
Csakis ezert irok en is(nojjon a commnetek szama), mert ha lenne mas mondanivalom is, akkor lenne hova raknom ;)
Post a Comment
<< Home